Siemens HB84K552N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens HB84K552N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Monique Visser 20-05-2019

Reiniging

Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Het reinigen van deze magnetron oven is een drama , het glas plaatje die onder de spiraal zit is ook heel lastig er onderweg te halen , dit zal ook voor mij de reden zijn het product te vervangen.
Jammer eigenlijk want het product zelf bevalt prima.

Pluspunten

• hij werkt prima

Minpunten

• reiniging

Biggie 05-01-2018

Super fijne oven

Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Erg fijn in gebruik temperatuur correct en makkelijk in gebruik.
Kan eigenlijk geen minpunten bedenken

Huub 31-10-2017

Dure Combi Magnetron/Oven die veel lawaai maakt

Geschreven voor: Siemens HB84K552N

We hebben nu 3 jaar deze combi Magnetron/Oven van Siemens in onze open keuken. Plastic instellingsknoppen ogen niet erg solide. Alles werkt goed, maar wat mij stoort is de standaard 20 piepjes wanneer die klaar is. Dit heb ik naar 5 piepjes verlaagd, maar nog steeds belachelijk veel en hard geluid. Nog meer storend is dat na gebruik het apparaat bijna een uur staat de koelen met veel lawaai. KlantenService van Siemens vertelde dat hier niets aan te doen was. Jammer.
Waardeloze klantenservice van Siemens. Niet eens begrip krijg je van zo'n super merk.

Minpunten

• Veel harde piepjes bij klaar
  • Lange koeltijd met lawaai ventilator
  • duur

Albert 18-09-2017

Ziet er goed uit, makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Het is mooi en gemakkelijk te gebruiken apparaat. Goed schoon te maken en de producten zijn snel te eten.

Suze 25-01-2016

Fijne combi, kan veel.
Alleen na 6 jaar het deurtje uit elkaar gehaald: blijkt het deel wat je niet schoon kan maken en contact heeft met de stoom tijdens gebruik, helemaal roestig te zijn.
Het gaat om het getande gedeelte van de rand die in de oven/magneton op de deur zit. Zoiets verwacht je bij een ding van een of ander goedkoop merk maar niet van Siemens. Eigenlijk wel dus want wat niet weet wat niet deert. Gaat dus net zolang mee als de garantie, daarna verroest de boel en moet je een nieuwe.

lucien 65 30-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Hiervoor had ik ook een Siemens bakoven ( duitse keuken) echter display was mooier en duidelijker .De vorige oven gng 9 jaar mee. Persoonlijk vind ik dit te kort voor kwalitatief goede apparatuur. Gebruikgemak is hoog en ook de mogelijkheden zijn uitgebreid.

stefan de goeij 15-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

voorheen bosch inbouwapparatuur gehad, nu siemens. super tevreden over het gebruiksgemak en mogelijkheden alles zeer overzichtelijk

zou dit product aanraden aan iedereen

mtromp 14-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Van tevoren waren duidelijke tekeningen te downloaden van de Siemens site. Ik kon daarom vooraf de hele keuken op maat maken en het installeren van de oven was een eitje met de bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

De over duurt vrij lang om voor te verwarmen en geeft helaas alleen een optisch signaal als hij op temperatuur is. Verder een heerlijk apparaat om mee te werken.
Schakelen tussen magnetron en oven is super makkelijk en de ingebouwde kookwekker (los van de oven te gebruiken) is ideaal! Ik ben zeer tevreden.

jasper hummelink 13-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

De combi magnetron is een stijlvol apparaat dit makkelijk te bedienen is. Makkelijk aan de buitenkant schoon te houden, doordat er geen uitsteeksels/knoppen aan zitten. Het verschil is met onze vorige combi magnetron is dat de binnenkant katalytisch is en hierdoor zelfreinigend is. De inhoud is tot op heden voldoende geweest, dus ook aan deze eisen voldoet het. Overigens hebben wij 6 apparaten van Siemens. (kookplaat,koelkast,magnetron,afzuigkap,vaatwasser en een externe espresso-vol automaat).

Angelier 06-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Fijne combi magnetron. Doet wat hij moet en ziet er mooi uit. Piept wel vaak en hard als hij klaar is.

naam3k 01-01-2015
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Heel gemakkelijk in gebruik, past prachtig in onze keuken.
Wij hebben voor dit apparaat gekozen omdat onze dochter al 4 jaar deze combimagnetron heeft en er heel erg tevreden over is. Zelf hadden we eerst ook een Siemens combimagnetron, deze hebben we 23 jaar gehad en was nu eigenlijk nog niet kapot.

N.Cilingir 26-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

zeer gemakkelijk in gebruik.
Heeft een mooie afwerking en design.
doet wat er vna een combi oven word verwacht.

Maurice 1980 25-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Apparaat paar dagen in bezit,. Installatie was zeer gemakkelijk. Magnetron doet het zeer goed en de oven is snel opgewarmd. Tevens vind ik de ventilator vrij stil. Onze vorige combimagnetron was ook een Siemens en was 13 jaar oud. Deze is veel stiller en ziet er veel mooier uit.

John den Dulk 23-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Fantastische combi-magnetron. Wij gebruiken deze Siemens combi-magnetron dagelijks en is het zeer makkelijk in gebruik en is de kwaliteit super. Echt een degelijk Siemens apparaat!

D. Pompert 18-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Een geweldig goed en mooi apparaat. Wij hadden deze gezien bij een kennis en besloten dat we deze moesten hebben. Een echte aanrader voor mensen die van gemak houden.

Keukenprin6je 18-12-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Hiervoor hadden wij een vrijstaand model maar die is na 14 jaar trouwe dienst er mee gestopt. Veelzijdig apparaat en een mooie vormgeving. Minder goed vindt ik de ovenverlichting. Doordat deze zich achter in plaats van boven in de oven bevindt is erg moeilijk te zien of een gerecht al een mooi korstje heeft. Ook is het piepje dat een gerecht klaar is of dat een van de knoppen nog niet in de nulstand is gezet super irritant.

Pablo4 18-10-2014
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Wordt snel vies en niet makkelijk schoon te krijgen. Ziet er goed uit maar knopjes zitten erg los waardoor het lijkt dat ze er af valen. Aan/uit knopje was al stuk naar 1 maand. Vorige AEG was 15 jaar oud maar was uitstekend, vooral in onderhoud en duurzaam.

Fluimski 04-06-2013
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Dit type als vervanging gekocht, omdat onze vorige SIEMENS-combi-oven (HB86E560N) er al na 5 jaar (???) de brui aan gaf. Te slecht voor woorden. Zitten met half jaar oud kind en gebruiken de magnetron veel en kunnen niet zonder, dus ook geen tijd om eens rustig rond te gaan kijken naar ander alternatief. Siemens-monteur raadde ons deze aan als vervanging van de vorige. Zou zelfs iets luxer zijn. Nu al spijt van! Draaiknoppen van plastic waarvan je het gevoel hebt dat ze zo kapot gaan (was bij de vorige van rvs en veel degelijker) Tijd instellen met + en - knoppen ipv met draaiknop (draaiknop is veel fijner), maar waar ik me het meest aan stoor, is de belachelijk lange afkoel-tijd. Erg fijn met een open keuken en een uur lang een ventilator die staat te brullen, terwijl je een simpel broodje afgebakken hebt. (Vorige was vele malen sneller (en stiller). Dit vind ik echt een heel zwaar minpunt, daarom voor gebruiksgemak een 1.

Wat betreft "duurzaamheid": hier kan ik nog geen oordeel over geven, maar met 2 kapotte siemens-apparaten in de afgelopen 5 jaar, mag ik hopen dat deze het langer vol gaat houden (laatste kans voor Siemens). Zo niet, dan zal ik mij weer melden op het forum.

Bram van der Hoek 01-03-2013
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Mooie vormgeving degelijk uitgevoerd en tevens een mooie ovenschaal bijgeleverd.

magnetron werkt gooed d.w.z wattages komen overeen met de voorgeschreven wattage op de diverse produkt verpakkingen,
de ontdooistand voor bijv een aantal diepgevroren boterhammen zelf uitvogelen. = +/_ 900 watt 1á2 minuten.

Oven werkt goed, temperatuur instellingen zijn correct t.a.v. van de aanwijzing op de regelknop,ook de warmteverdeling in de oven is o.k gerechten zijn dus egaal gaar cq bruin.

Ook de gril functie werkt goed,bijv 2 flinke biefburgers 2x 10 min grillen (ene kant en andere kant) op stand 3, perfect smullen maar.

Met dergelijke apparaten moet je zelf innovatief zijn om het maximale er uit te halen, dat is een kwestie uitproberen en ervaring met het apparaat op doen.

De herrie die apparaat zou maken tijdens het afkoelproces valt reuze mee ik heb n.l gemeten 46 tot 50 Dbh gemeten op 1Mtr vanaf de oven.Dat is gebruikelijk om een degelijke meting te doen.

Helaas is handleiding die bijgeleverd wordt niet fijn om te lezen en vaak onbegrijpelijk ik denk dat e.e.a. is te wijten aan het vertalen van dergelijkke handleidingen.

Wijn 14-08-2012
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Mooi spul. Goed en degelijk. Roosters en platen kunnen er ook in bij magnetron gebruik. Een,1 min punt
is de lange afkoel tijd. Dwz. de ventilator blijft behoorlijk lang na draaien. Geen punt maar de uitblaas opening zit boven de klep. Dus als je eettafel 1 meter voor staat zit diegene die voor de uitblaas opnening zit in de wind. En dat is onprettig.
Beter zou zijn als er een 45° klep over de volle lengte van de lucht opnening zou zitten die de luchtstroom naar boven richt. Volgende type beter.

Wijn 26-04-2012
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Mooi apparaat. Gebruiks aanwijzing matig tot slecht en verwarrend.
Iedereen zegt en schrijft dat er geen metaal rooster en bakplaat in mag bij magnetron gebruik maar bij Siemens op pagina 19 staat;
ontdooien met de magnetron functie "schuif het rooster in op hoogt 1 zet de vorm in het midden. Zo kunnen de microgolven de gerechten van alle kanten bereiken" ? En dan bij schade ? Of kan dit alleen bij de Siemens HB84K552N wel ? Op pagina 7 staat; intellingen bij eerste gebruik tijd instellen; klokje indrukken 12.00 te zien met +en- instellen nee dus,doet niks. Eerst verderop pag 11 staat tijd wijzigen, dat werkt wel ? Wie heeft dit vertaald ? EN gecontroleerd ? Kortom Dit is meer een doe het zelf ontdekkingsreis. Pag 11 basis instellingen wijzigen. Waarmee je dit moet beginnen staat achteraan. Wordt vervolgt. Ik zou graag een goede gebruiks aanwijzing van Siemens willen ontvangen aub.

winnetoe 12-05-2012

Geen idee welke handleiding je erbij hebt gekregen. Is deze misschien beter:

Overigens staat er at je altijd vormen moet gebruiken die geschikt zijn voor de magnetron.

winnetoe 08-01-2012
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Onze oude Siemens Combi-magnetron besloot dat het op oudejaarsdag na 13 jaar genoeg was geweest. Het binnenraam van de deur sprong kapot. Na wikken en wegen besloten toch maar een nieuw exemplaar te kopen. We hebben voor dit apparaat gekozen omdat we gewend zijn aan de Siemens werkwijze. Wat wel wennen is, is het instellen van de tijd. Dat was op het vorige exemplaar veel eenvoudiger: met een draaiknopje. Nu ben je even aan het wachten tot de juiste tijd bereikt is.

Het apparaat is opvallend stil, zeker in vergelijking met de oude. Tijdens het koken moeten we goed luisteren of hij wel aanstaat.

Het apparaat is lekker breed en er wordt een mooie glazen ovenschaal meegeleverd. Het voelt allemaal heel degelijk en ziet er mooi uit.

Oven warmt ook sneller op dan vorige exemplaar: in 10 minuten is hij opgewarmd naar 200 graden. Dat was wel anders: bij het oude exemplaar duurde het wel 20 minuten.

In de andere reviews lees ik dat het afkoelen zo lang duurt en het zoveel geluid maakt. Wij merken er niets van. Na gebruik van de oven vanmorgen duurde het 10 minuten om af te koelen en daarbij hoor je hem gewoon zowat niet. Afkoeltijd is wel afhankelijk van een goede luchtdoorstroming. Als dit onvoldoende is, duurt het ook langer, maar dat staat allemaal in de installatie-beschrijving.

Zeker geen spijt van dit apparaat.

martina1954 15-05-2011
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Nooit meer zo'n apparaat. Na het opwarmen van bv een broodje staat hij 55 min af te koelen (keuken is ook onze huiskamer) niets in de over zetten als je visite hebt. Volgens siemens mag het zelfs naderhalf uur duren. Waardeloos dus.

Rianmols 15-06-2014

Helaas heb ik deze ook gekocht enkele weken geleden. Snap niets van de goede reviews die ik heb gelezen.
Zijn werk doet hij goed maar idd wat een belachelijk lange afkoeltijd, dan waait het ook nog eens zo je hele keuken door. Ook de opwarmtijd vind ik erg lang en ik mis een alarmbelletje als de temperatuur is bereikt.
Kortom, niet tevreden, maar helaas....ik heb hem nu al

marian boogert 29-04-2011
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

ik vind het apparaat met name de koelventilator hoogst irritant aangezien ik na het opwarmen van een broodje in de oven wat hoogstens 4 minuten in beslag neemt, daarna gedurende 1 uur de koelventilator hoor blazen
vlgs service van siemens is dat omdat anders het apparaat eerder stuk zal gaan
vlgs mij onzin aangezien ik een aeg combi oven 15 jaar lang heb gehad zonder hoorbare koelventilator en zonder enige problemen
daarnaast vind ik het gebruik van de grill onhandig aangezien het lang duurt voor de elementen verwarmen

Curie35 11-05-2012

Ik heb sinds kort deze combimagnetron en ik heb een vraag of bij jullie het grillelement na 5 min. ook niet meer rood gloeit, volgens de monteur is dit normaal,volgens mij is dan het effect van het grillen weg. Mijn vorige combi bleef de grill constant gloeien.

Jasen 19-04-2011
Geschreven voor: Siemens HB84K552N

Fijn en degelijk apparaat dat alle belangrijke dingen kan. Met enige haast vóór de kerst aangeschaft i.v.m. defect raken van oude whirlpool. Voor 639,- gekocht bij mediagigant.nl in Veenendaal.
Installatie redelijk gemakkelijk, eigenlijk zijn er maar twee schroeven die je gebruikt om de oven vast te zetten.

Pluspunten:
- Veel ruimte, je kan makkelijk twee pizza's of ovenschotels boven elkaar plaatsen.
- Magnetronfunctie zonder draaiende plaat, dus niet nodig alle ovenplaten eruit te halen.
- Degelijk design, openen van de deur voelt solide aan.
- Achterwand is zelfreinigend, raakt niet vervuild!
- Bediening is erg eenvoudig.
- Draaiknoppen zijn mooi 'weg te drukken' waardoor deze verzinken in het bedieningspaneel.
- Twee jaar AAN HUIS garantie van Siemens zelf!

Minpunten:
- Bediening is eenvoudig maar jammer dat de draaiknoppen niet gebruikt kunnnen worden om de baktijd in te stellen. Dit gebeurt met + en - toets en duurt daardoor soms wat lang
- Oven blijft wat lang 'blazen' nadat deze is uitgeschakeld. Is nodig om te koelen.

Al met al heel goed en vooral degelijk apparaat. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wordt dagelijks intensief gebruikt, zeer tevreden!